Seminaries “Sociale vaardigheden”

Commerciële training voor technisch-commerciële medewerkers - NEW

Doelstelling

Deze technisch-commerciële medewerkers de gepaste opleiding en tools geven om de verwachtingen rond hun commercialiteit in te lossen en hen zo een antwoord te geven op de 2 vragen die zij zich gebruikelijk stellen:

  • Hoe commercieel moet ik zijn?
  • Hoe moet ik commercieel zijn?

Doelgroep

Technisch-commerciële medewerkers van een financiële instelling (kredietspecialisten, fiscaal-juridische adviseurs, beheerders of productmanagers,…) waarvan verwacht wordt dat ze bij hun contacten met de cliënt, naast hun technische expertise, direct of indirect commercieel zijn.

Voorkennis

Basic level: Er is geen specifieke voorkennis vereist voor deze opleiding.

Programma

Inhoud

Alles draait rond verwachtingen, maar wat wordt er nu precies van mij verwacht door

  • mijn werkgever?
  • de relatiebeheerder van de cliënt?
  • de cliënt zelf?

Hoe kan ik de cliënt

  • in een gemoedstoestand brengen waarin hij openstaat voor mijn voorstel?
  • overtuigen dat mijn voorstel werkelijk de gepaste oplossing biedt voor mijn voorstel?

Wat doe ik voorafgaand aan het gesprek?

  • de relatiebeheerder ten opzichte van de cliënt
  • mijzelf ten opzichte van de relatiebeheerder

Wat doe ik tijdens het gesprek?

  • de eerste indruk
  • hoe stelt de relatiebeheerder mij het beste voor of hoe stel ik mijzelf voor?
  • hoe luister ik echt naar de cliënt en inventariseer ik de inhoud?
  • de "plakfactor": hoe zorg ik ervoor dat de cliënt begrijpt wat ik vertel en dat mijn verhaal blijft hangen?
  • hoe sluit ik af en neem ik afscheid?

Wat doe ik na het gesprek?

  • contactfrequentie en inhoud
  • het voorstel zelf : mondeling of schriftelijk?
  • het belang van de "personal touch"
  • de nazorg

Wat doe ik tijdens evenementen al of niet georganiseerd door de bank?

  • mijn elevator pitch.
  • een Q&A: geen overbodige luxe!
  • hoe ver kan en mag ik gaan als technisch-commercieel?
  • Hoe geef en krijg ik feedback aan en van mijn stakeholders?  

Praktische informatie

Duurtijd: 1 opleidingsdag en 2 uren individuele coaching

Uren: 9u-17u (6 lesuren per dag)

Plaats: Febelfin Academy, Aarlenstraat 80, 1040 Brussel

Extra info: De 2 uren individuele coaching vinden ongeveer 2 weken na de opleidingsdag plaats. Deze begeleiding gebeurt aan de hand van een conctreet voorbeeld of situatie aangegeven door de cursist. De data van dag 2 kan individueel besproken met de lesgever op dag 1 indien de initiële datum niet past.

Methodologie

Vorm: Klassikaal

Lesmateriaal: Powerpoint presentatie (slides)

Datums

Commerciële training voor technisch-commerciële medewerkers - Interesselijst

Commerciële training voor technisch-commerciële medewerkers

  • Commerciële training voor technisch-commerciële medewerkers - Dag 1
    Datum: wachtlijst
  • Commerciële training voor technisch-commerciële medewerkers - Dag 2 (individuele coaching)
    Datum: wachtlijst
  • Commerciële training voor technisch-commerciële medewerkers - Dag 1
    Datum: wachtlijst
  • Commerciële training voor technisch-commerciële medewerkers - Dag 2 (individuele coaching)
    Datum: wachtlijst
  • Commerciële training voor technisch-commerciële medewerkers - Dag 1
    Datum: wachtlijst
  • Commerciële training voor technisch-commerciële medewerkers - Dag 2 (individuele coaching)
    Datum: wachtlijst
  • Commerciële training voor technisch-commerciële medewerkers - Dag 1
    Datum: wachtlijst
  • Commerciële training voor technisch-commerciële medewerkers - Dag 2 (individuele coaching)
    Datum: wachtlijst
Download PDF